To jubilantfester i Rossabø

Diakonen inviterer til fest

Denne uken inviterer Diakon Jon Erik «Jonas» Kiørboe Strand og Rossabø menighet til fest, nærmere bestemt to jubilantfester i Rossabø.

Hvert år inviterer Rossabø menighet de som fyller 75, 80, 85, 90, 95 eller 100++ år i kalenderåret til jubilantfest. På grunn av pandemien ble det ikke fest for de som hadde jubileum i 2020. Derfor innviterer Rossabø til jubilantfest i år. Dermed har Rossabø 2 jubilantfester denne uken. Den ene for de som var jubilanter i fjor, og en for de som jubilerer i år.

Når menigheten nå endelig kan invitere byr de på et flott program for jubilantene. Det blir kåseri ved Tove Selås fra Karmsund folkemuseum, med tema «Juletradisjoner på Haugalandet». Sokneprest Bård Egil Dyrhol skal holde andakt. I tillegg blir det konkurranse.

Og som seg hør og bør på en fest serveres det både smørbrød og kake.

Diakon Jon Erik «Jonas» Kiørboe Strand forteller at de legger stor vekt på å følge de rådene som er lagt for smittevern og har derfor blant annet god avstand mellom gjestene.

Ifølge Jonas er det rundt 40 påmeldte til hver av festene – dette inkluderer følget som hver jubilant kan ta med seg. Selv om det i distriktet er en del smitte og sykdom er det ikke mange som har meldt seg av igjen. «Litt er det egentlig vært år, det virker ikke som om det er mer i år» sier han.