Markedsdager blir auksjon.

De populære markedsdagene som Vår Frelsers menighet arrangerer hver høst blir i år helt digitale, til og med kaffen og lappene blir digitale.

På grunn av alle smittevern reglene for tiden er det flere og flere som velger å arrangere auksjoner i stedet for loppe marked og markedsdager. Det har også Vår Frelsers menighet bestemt seg for å gjøre.

De bestemte seg tidlig for at de ville gjennomføre markedsdagene i år også, men at det måtte bli annerledes markedsdager. De valgte da å arranger en auksjon.

Fra fredag 21 august til søndag 23 august vil det være auksjon på Facebook, men allerede nå er auksjonskatalogen lagt ut med 75 gjenstander – alt fra retro Figgjo flint til malerier av kjente kunstnere som Terje Risberg, Gro Hege Bergan og Erling Hodne.

Auksjonen foregår på menighetens Facebookside. Her vil det legges ut bilder av alle gjenstandene og man kan by i kommentarfeltet under hvert enkelt bilde.

Allerede nå er det lagt ut en auksjonskatalog i pdf på menighetens nettsider. For de som ønsker å gjøre en god handel kan det være lurt å laste ned den på forhånd og se hva som kan være av interesse. Minsteprisene er ikke oppgitt i katalogen – de vil komme når auksjonen starter.

Auksjonen starter på fredagen kl 18 og budrunden stenger kl 18 på søndag.

Selv om det sosiale rundt markedsdagene ikke vil bli det samme kan du få noen gode kjøp – du trenger ikke være redd for at noe blir solgt før du kommer – her har alle den samme muligheten til å delta. Auksjoner er jo spennende å delta på og når du sitter i spenning og venter på å vinne budrunden kan du jo kose deg en virtuell kaffe og lapp!