-Vi er KJEMPEFORNØYD!

Spenningen var stor da Vår Frelses Menighet valgte å arrangere årets auksjon digitalt. Det mange lurte på var hvor mange som kom til å delta, hvor mye penger man ville få inn og om det i det hele tatt ville fungere rent teknisk.

-Vi er KJEMPEFORNØYD! Svarer Karianne Volden Hjortland når vi kontakter henne på mandagsmorgen for å høre hvordan det gikk med helgens auksjon.

De siste ukene har hun sammen med flere andre brukt mye tid både på forberedelser i forhold til auksjonsgjenstandene, men ikke minst i å lære seg det som måtte til både når det gjaldt annonsering på Facebook og arrangementsløsninger på Facebook

Det er mange andre organisasjoner som har brukt samme løsning i år og ikke alle har lykkes like godt – de har rett og slett ikke fått solgt ut objektene. Derfor var også Vår Frelsers menighet og Hjortlands forventninger lave. Nå kan de puste lettet ut – det ble vellykket! Det var kun 6 objekter av 76 som ikke ble solgt.

Folk satt klar til å by når auksjonen startet på fredags kveld klokken 18 og budene strømmet på helt til den ble avsluttet på søndags kveld klokken 18. Dette resulterte i inntekter på i overkant av 20.000, omtrent det samme som i fjor. Dermed kan menigheten puste lettet ut – korona satt ingen stopper for auksjonen.

-Høyeste bud ble på et stort servise som heter Fiol fra Figgjo. Det endte på 2500 kr. Dette var det kamp om helt til avslutningen forteller Karianne Volden Hjortland.

I tillegg ble det solgt virtuelle kaffe og lapper for over 3500 kroner.