Feiret kirkevergen

Kirkeverge Kjetil Nordstrøm takker for seg

Den siste ordinære dagen til kirkeverge Kjetil Nordstrøm ble ikke så veldig ordinær. I lunsjen var de fleste ansatte i kirken i Haugesund samlet på felleskontoret for å si takk og feire. Ikke feire at han slutter, men feire det han har gjort i de 9 årene han har vært kirkeverge.

Personalleder Tom Landås hadde bakt pizzaboller og HMS/K leder Silje Olaussen bakte lapper. Stemningen var god, selv om det var en litt vemodig anledning.

Go` stolen

I barnehagene har de noe som heter Go` stolen. Da settes ett av barna i en stol, foran de andre, som fortelle noe godt og positivt om barnet i Go` stolen. I dag var det ikke et barn som satt i stolen, men selveste kirkevergen. Rundt satt de ansatte i kirken i Haugesund sa gode ting. Alt fra stikkord om hva de syntes om han til opplevelser de hadde hatt med han. Kreative, lyttende, evne til å se alle sider av kirken var noe av det som ble trukket frem.

Siste prosjektet

Kjetil Nordstrøm har vært en nytenkende og fremoverlent kirkeverge i årene han har hatt stillingen. Alt i fra digitale løsninger og moderne måter å arbeide på, til start på solenergi og ombygginger. Det siste prosjektet er oppussing av Vår Frelsers menighetshus. Der får foajéen et helt nytt liv, nye lyse lokaler og kafé. Fra bordene som bygges i kaféen hadde Tom Landås hentet «kapp» som han laget et kunstverk av, som de oppmøtte skrev navnet sitt på. Dette kan han ha på et egnet sted, hjemme eller på Voss. Fra de ansatte fikk han en stikkelsbærbusk og et gavekort på Hos Carlos.

Nå går Nordstrøm videre til neste stilling og kirkevergestillingen er utlyst.