Ny kirkeverge i Haugesund

Stein Robert Osdal

Stein Robert Osdal blir den nye kirkevergen i Haugesund, etter å ha overtatt stillingen fra Kjetil Nordstrøm som har flyttet til Voss.

Osdal, 50 år gammel og opprinnelig fra Volda, Sunnmøre, har lang erfaring som kirkeverge i Nordre Land og Vågsøy kommune. Han var også ordfører i Selje fra 2015 til 2019.

Osdal ønsker å sette seg grundig inn i kulturen og organisasjonen i Haugesund kirke, og vil arbeide for å gjøre kirken relevant for samfunnet. Han forlater sin stilling som daglig leder for KFUK-KFUM i Sogn og Fjordane for å ta over i Haugesund.

Osdal beskriver Haugesund som et spennende sted, og han ser frem til å utforske området. Han er interessert i friluftsliv, matlaging og synger i kor. Han har en allsidig musikksmak, men har en spesiell forkjærlighet for blues og jazz.

Personalleder Tom Landås i Haugesund kirkelige fellesråd uttrykker glede over ansettelsen av Osdal.