I år er Fasteaksjonen digital!

Aldri før har rent vann vært så viktig som i 2020. Da hele verden havnet i krise var det godt å ha mange års erfaring, kunnskap og arbeid med vann i ryggen. På rekordtid kunne Kirkens Nødhjelp bygge håndvaskstasjoner, kjøre ut vannbiler og drive opplæring i hygiene for å forebygge Covid-19.

Dessverre står vi overfor mange utfordringer i 2021 også. Flere land møter nå sin andre bølge av pandemien. Vi har sett Malawi grave massegraver, sykehus fylles opp og land stenges ned.

Akkurat nå gjør menigheter over hele Norge seg klare til å gjøre en forskjell. Til å Forandre noe for andre. Det gjør vi gjennom å samle inn penger til Kirkens Nødhjelps fasteaksjon 21. – 23. mars.

I Haugesund blir Kirkens nødhjelps Fasteaksjon i år digital. Det betyr at husstandene i byen vår ikke får besøk av kjekke bøssebærere fra menighetene våre. Selv om vi i år ikke sender ut konfirmanter og andre frivillige er aksjonen like viktig dette året.

Årets aksjon har slagordet: “Forandre for andre”. Ved å bidra med en gave til aksjonen er du med å gjøre en forandring for noen som virkelig trenger en forandring. Ved kun 250,- kroner gir vi varig tilgang på vann til et menneske som i dag ikke har tilgang til rent vann. Hvor mange kan vi klare å gir rent vann i år?

Les mer om fasteaksjonen på: www.fasteaksjonen.no

De tre menighetene i Haugesund kirkelige fellesråd er alle med i årets aksjon.

Ved å vippse et valgfritt beløp til nummer 2426 er du med og støtter aksjonen.

Vår Frelsers menighet og Rossabø menighet har også startet hver sin innsamling til fasteaksjonen på Spleis.

Du støtter Vår Frelsers sin spleis aksjon her

Du støtter Rossabø sin spleis aksjon her: