Slik ser du ikke kirken lenger. Alle tiltakene er over!

På bildet er stolene plassert med tanke på smittevern. Slik ser du ikke kirken lenger, alle tiltakene er over! Det er litt rart å skrive denne artikkelen. I nesten 2 år har vi hatt “smittevernveilederen” i bakhodet uansett hva vi har gjort og skrevet. Har vi glemt å nevne noe? Er dette trygt nok? Er stolene for nære? I det hele tatt føles det som ALT vi har sagt og gjort har kommet fra en eller flere skriftlige veiledere.

Ta hensyn.

Vi fortsetter selvfølgelig å ta hensyn til hverandre. Husker du for to år tilbake? Når du var forkjølet hostet du ikke mot folk – vi gjør fortsatt ikke det. Vi hadde håndhygiene før korona – vi kan trygt fortsette med det. Sagt enkelt, det finnes fortsatt både korona virus og andre virus rundt oss. Vi har alltid tatt hensyn til de rundt oss og skal fortsette med de.

Det betyr også at du har lov å bruke munnbind om du har nedsatt immunforsvar, eller rett og slett fortsatt er litt engstelig for å bli smittet og syk. Har du feber og føler deg dårlig, kan du trygt bli hjemme. Vi holdt oss hjemme og under dyna når vi ble syke i 2019 – vi har lov til det i 2022 også. Men alle tiltakene er over.

Det er derfor godt å kunne ønske velkommen tilbake til aktiviteter i menighetene uten forbehold. Akkurat slik det var for 2 år siden!

Dette blir ekstra gøy for de som skal samle hele familiene til gudstjenester med 4 års bok i morgen!

Her kan du lese VG saken om fjerning av tiltakene.