Lys våken – nesten som før

Hvert år, natt til første søndag i advent, arrangerer menighetene i Haugesund «Lys våken» for 5 og 6 klassingene i byen. Et populært arrangement der barna får delta på mange forskjellig aktiviteter og ikke minst overnatte. I år derimot ble ting litt annerledes. Det ble ikke overnatting i kirken og det var bare Rossabø og Vår Frelser som gjennomførte arrangementet.

Selv om det ikke ble overnatting i kirken så ble det en kjekk kveld. «Lys våken» handler ikke om at vi skal være våkne hele natten, men at vi skal være våkne overfor det som skjer i oss og rundt oss. Vi skal være våkne overfor Gud, hverandre og oss selv. Ikke minst kan vi oppleve at Gud er Lys våken for oss.

Det var 15 barn og like mange ledere som i løpet av kvelden laget film, julepynt og øvde inn til deltagelse på søndagens gudstjeneste før det sov hjemme og møttes igjen til gudstjeneste på søndag.

PS Filmen skal du selvfølgelig få se, både her og på Rossabø og Vår Frelsers Facebooksider – litt senere i advent