På søndag innsettes Eli

Den nye kateketen i Vår Frelsers menighet har allerede vært på plass i noen dager, men på søndag innsettes hun offisielt.

Eli Kolstad er gift med Einar og de har 3 barn på 11, 16 og 17 år. Eli er opprinnelig fra Bergen men har jobbet på Haugalandet i mange år.

Hun flyttet fra Bergen til Vormedal i 2006 for å jobbe i Norheim menighet og ble samme året vigslet som kateket. Her var hun frem til januar 2018. Da gikk turen videre til Torrevieja for å jobbe i Sjømannskirken der. – Vi kom hjem i juli 2021, og etter det har jeg vært vikar for menighetspedagogen i Førresfjorden menighet, forteller Eli.

Nå er altså turen kommet til Haugesund og Vår Frelsers menighet. Eli gleder seg til å komme i gang med arbeidet blant barn og ungdom i menigheten. Eli Kolstad trives godt med å jobbe med hele aldersgruppen i trosopplæringen. Alt fra babysang til konfirmanter og ledertrening. – Jeg har drevet mye med sang og musikk, og gleder meg til å få bruke dette også i blant annet babysang, småbarnssang sier den smilende kateketen.

Bli med og ønsk henne velkommen på gudstjenesten 15. mai kl. 11 i Vår Frelsers kirke.