Over hundre barn samlet til overnatting i kirkene.

Fra ettermiddagen på lørdag og ut i de sene kveldstimer fikk barna på Lys våken utforske kirkene og troen sammen med andre.

Gjennom aktiviteter, oppgaver, lek, samtaler, sang og gudstjenesten har 11 og 12-åringene få kunnskap om advent.  De feiret også nyttår – siden 1. søndag i advent er kirkens nyttårsdag.

Lek, gøy og julepyntproduksjon

Barna var på flere grupper der de laget julepynt og lærte om symbolikken i mye av den julepynten vi pynter med i julen.  De deltok også på andre gruppe der de lekte eller hadde aktiviteter.

Selvfølgelig var det leke og konkurranser som seg hør og bør på en nyttårsfest.

Julevandring

I Rossabø åpnet de julevandringen rundt kirken. Julevandring ute, rundt kirken, var noe Rossabø menighet startet med under Korona pandemien. Da var det tre ruter, men i år blir det bare en runde. Men den fikk altså barna gå på lørdag. Den får stå utover advent så alle har mulighet for å gå den

Gudstjeneste og gudstjenesteverksted

Lys Våken deltagerne hadde også en viktig rolle i søndagens gudstjeneste. De hadde hatt gudstjenesteverksted på lørdagen og deltok på gudstjenesten. Med både forbønn og sang.

Under kan du se video fra aktivitetene.