Livets soundtrack

De fleste har vel fått med seg at det er filmfestival i byen, og det betyr at mye handler om film – også kirken i Haugesund er med på festivalen.

Søndag 22. august Kl. 11.00 blir det holdt temagudstjeneste i Vår frelsers kirke med overskriften «Livets soundtrack». Her deltar filmkomponisten Ragnar Bjerkreim. Han har skrevet musikk til filmer som Jakten på nyresteinen og Kamilla og tyven.

I tillegg til å være komponist er han også teolog. Han og prost Rune Steensnæs Engedal vil ha en samtale rundt tema «Livets soundtrack» – om hvordan musikk påvirker livene våre.

Biskop Anne Lise Ådnøy holder preken og Goos ten Napel er kantor.

Dagen etter, på mandag skal Bjerkreim ha et seminar i regi av kirkerådet med tema  «Når musikk fargelegger en handling». Her gir Ragnar Bjerkreim en faglig refleksjon over musikkens dramaturgiske oppgave i en film, og den liturgiske oppgaven musikken har i gudstjenesten.

Seminaret er gratis og åpent for alle.