Gratis konserter med Jan Gunnar Sørbø

Rossabø menighet slår virkelig på kulturelle stortrommer i jubileumsåret. Denne uken er det konsert med Jan Gunnar Sørbø.

Sørbø spiller J.S Bach – Das Wohltemperierte Klavier på Bösendorfer-flygelet i Rossabø kirke.

Programmet er fordelt over to konserter:
torsdag 24. november kl. 19
fredag 25. november kl. 13

På konserten får vi høre det som omtales som musikkens bibel, Bachs 24 preludier og fuger – én i hver toneart. Her benytter Bach toneartene på en måte som var uhørt i hans samtid. Med en ny stemming av tangentinstrumentene som ligger nærmere dagens moderne flygel kunne Bach i 1722 utgi et av musikkhistoriens viktigste verk som har blitt lærebok for komponister som Mozart og Beethoven.

Jan Gunnar Sørbø (f. 1982) har studert i Norge, Tyskland og Danmark. Han har doktorgrad fra Norges Musikkhøgskole og har vunnet en rekke priser og stipender.

Gratis inngang / Gi gjerne en gave på Vipps til #781277