Barokkanerne og Vår Frelsers kirkes kantori inviterer til konsert 6. november

Til alle tider har mennesker brukt musikk i ritualer som sier noe om våre bånd til både Gud og til hverandre.
På Allehelgensdagen i november minnes vi de som har gått bort det siste året.
Når Barokkanerne, sammen med sitt vokal ensemble og Vår Frelsers kirkes kantori inviterer til konsert til denne spesielle dagen, tar vi med oss noe av den flotteste musikken fra barokken som er skrevet for å minnes de døde. Johann Sebastian Bachs kantate “Gottes Zeit ist die allerbeste Zeit” også kalt “Actus Tragicus”, ble ikke utgitt før i 1868, 160 år etter at den ble skrevet. I dag regnes denne musikken som noe av det mest uttrykksfulle som noensinne er skrevet som sørgemusikk. I kantaten er det sømløse overganger mellom solopartier og korpartier i samspill med de intime instrumenter som gamber og blokkfløyter.

Med denne kantaten og motettene “Jesu meine Freude” og Sei Lob und Preis mit Ehren”, ligger alt til rette for en helt stemningsfull konsert.
Tid og sted: Søndag 6. november kl.19.00 Vår Frelsers kirke, Haugesund. Billetter kan kjøpes på TicketCo