I dag starter kirkevalget 2023

Torsdag 10. august starter Kirkevalget 2023 og du kan forhåndsstemme digitalt på www.kirkevalget.no eller komme innom kirkekontoret i 2. etasje i Skåregata 145 alle hverdager mellom kl. 08-15.

Valgdagen er 11. september

Selve valgdagen er 11. september og du avgir stemme der du stemmer til kommune- og fylkesvalget. Du finner kirkens valg lokaler for seg selv, men vil være godt markert.

Viktige datoer for Kirkevalget 2023

Fra 10. august til 6. september kl. 15 kan du forhåndsstemme fra en lenke på kirkevalget.no (se lenke under.) Siden er aktiv på 10. august.

Fra 10. august til 8. september kan du stemme skriftelig på kirkekontoret i 2. etasje i Skåregata 145 alle hverdager mellom kl. 08-15 (stemmer du på lister utenfor Haugesund er fristen 1. september)

11. september er selve valgdagen. På valgdagen kan du stemme i kirkevalget i nærheten av kommunevalget. Se skilting utenfor lokalet der du stemme ved kommunevalget.

Les mer om kirkevalget og gi digital forhåndsstemme på www.kirkevalget.no

Du finner kandidatene til menighetsrådene på hver menighets nettsider. Du finner lenke til menighetene på denne siden .

Kandidatene til bispedømmerådet finner du her.