Etter et par uker på jobben startet hun en ny klubb…

Sissel Fjellsbø startet i jobben som barne-og ungdomsarbeider i Skåre menighet i januar. Hun ble ansatt med forventning om å gå inn i det etablerte og å starte noe nytt. Hun er i gang med begge deler.

Tidligere har hun jobbet i både barnehage og SFO

-På fritiden har jeg vært avlastningshjem i flere perioder for forskjellige barn. Jeg er også vært leder for søndagskolen og ved flere anledninger, sammen med andre, hatt familiesamlinger på forskjellige leirer både i Norge og i Romania, forteller Sissel.

Fjellsbø har altså mange års erfaring har jobbet med vanskeligstilte barn og unge i Romania.

-Jeg har også bodd og jobbet i Romania. Der fikk jeg være med å starte en organisasjon sammen med et rumensk ektepar. Hovedfokuset vårt var og er, å hjelpe barnehjemsbarn til et selvstendig liv som voksne. De barnehjemsbarna vi jobbet med da jeg bodde i Romania, var i hovedsak gutter fra 7-18 år.

Vi har også arbeid inn i mot slumområder. Der er fokuset skolegang for barn og voksne. Noe hjelp  med mat og klær uten å skape avhengighet, forteller hun.

Om den nye jobben sier hun: -Det har vært en bratt læringskurve. Da hentyder hun til alle nye systemer og duppeditter som teknisk hører til et moderne arbeidsliv. Men egenskaper som leder for barn og unge har hun rikelig av.

Hun tjuvstartet allerede i desember med Lys Våken. Nå planlegger hun bakedag for femåringer og Tårnagenter. Og neste Tween i Udland kirke.