Ønskekonserten 70 år

Da ønskekonserten var på sitt mest populære på 50 tallete satt nesten alle og hørte på programmet. Ønskekonserten var til og med mer populært enn nyhetene. Rundt 200 000 sendte inn sine ønsker hvert år.

Dette er det Anne E Skogen forteller om i tirsdagens MIKS konsert i Rossabø kirke. Tittelen er «Mandagskvelder på slutten av 50- tallet», og handler om det å være barn når det var høst og mørkt ute, men lyst inne i stua og ønskekonsert i radioen. Skogen forteller og Alie Hamberg akkompagnere med aktuell musikk fra denne tiden. Ønsker du å mimre litt, er Rossabø kirke den rette plassen å være tirsdag 15. september kl.11.00

Anne E Skogen er kjent for sine gode fortellinger. Skogen er opprinnelig utdannet lærer og jobber også i kulturskolen. Hun driver selskapet Forteljarkokeriet. I snart 20 år har hun reist rundt i Norge og fortalt gode historier. Samtidig har hun også lært andre å fortelle historier på en god måte.