Tenn lys i adventstid

Det er kaldt og mørkt for tiden, og vi trenger alt det lys og all den varme vi kan få. Da er det kjekt å se at folk på ulike vis tar ansvar. Byen vår består av mange flotte mennesker som hver for seg gir ulike bidrag til at hverdagen skal bli litt bedre for oss alle. Det er godt å se.

Helt praktisk

Jula bringer på mange måter fram det beste i oss. Mange gir litt ekstra til Kirkens bymisjon, Frelsesarmeen eller andre i forbindelse i desember. Det trengs og det er flott. Men det er også flott når noen tar helt praktiske konkrete grep for å glede de mange. Vi ser at mange nabolag har betraktelig mange flere lys nå enn i tidligere år. Kanskje er det et uttrykk for en velstandsøkning, men forhåpentligvis er det aller mest et uttrykk for at folk i denne fine byen vår ønsker å gjøre noe godt. Noen tar det lenger og beveger seg bort fra sitt eget nabolag. For eksempel kan vi se julepyntede trær på vår tur i Djupadalen. Noen har funnet ut at dette vil de gjøre, ene alene for å glede andre ved å spre litt lys og julestemning.

Ta turen til Byparken

Siste eksempel ut er et flott julepyntet tre som har dukket opp i Byparken. Ønsker du litt ekstra julestemning. Ta din(e) kjære med på en kveldstur og bli begeistret. Etter hva redaksjonen har fått kjennskap til så er det Stian Lauknes, Camilla Vandvik, Ole Meidell Sande og Kari Lise Heskestad Sande som står bak. Kudos til dem for et flott tiltak!

Så får vi bare håpe det får bli stående i fred.

Tenn lys

Tenn lys, et lys skal brenne
For denne lille jord
Den blanke himmelstjerne