Rossabø menighet bruker ny teknologi når de bygger om.

To ganger har de ansatte i Rossabø brukt forskjellige digitale løsninger for å «besøke» sine nye kontorlokaler.

I august fikk de sammen med kirkevergen og prosjektleder Torvald Haugen besøke Cowi sine lokaler i Rennesøygata. Her fikk de som ville prøve ut VR-briller og ta seg en spasertur i de nye lokalene våre. De andre fulgte spent, og litt lattermildt, med på turen rundt i nybygget.
“Det var veldig kult, og ikke minst fint. En får lettere et inntrykk på denne måten enn ved å studere tegninger”, sier administrasjonsleder Silje Olaussen.

I begynnelsen avseptember var de også med til Glimt interiør arkitekter sine nyoppussede lokaler i Haraldsgata 90. Her møtte de interiørarkitekt Ann Kristin Iversen. Hun hadde allerede lagd klar en liten “teaser” som viste hvordan siloen kunne se ut.
“Her gikk vi gjennom rom for rom, kom med ønsker, og drømte oss nok litt bort innimellom, før vi ble revet tilbake til virkeligheten der vi også måtte tenke praktisk og brukervennlig”, sier Silje.