Feiret kjærligheten med regnbuemesse

-Vi feirer det mest grunnleggende i kirkens budskap. Kjærlighet, sa Lars Hellerdal. Samtidig beklaget han at kirken ikke alltid har klart å vise det.

Regnbuemessen i Kulturkirken Skåre ble arranger lørdag i forbindelse med Haugaland Pride.

-Vi tror at mangfoldet er skapt av Gud. Selvfølgelig skal kirken være med på Pride, sa Hellerdal.

Han fortalte om «Skeiv» ungdom i kristne miljø har hatt det vanskelig, men er glad for at det nå finnes kristne fellesskap hvor man kan føle seg trygg på å bli akseptert.

Duetten Andrea Rydningen og Elisabeth Hansen sang på messen, med Goos Ten Napel på piano.

Liturger var Gisle Sørhus og Tove Synnøve Tveit.

Linea Tørresdal Johansen og Emma Bjelland Ingebrigtsen var to av gudstjenestedeltakerne som satt stor pris på å være tilstede.

-Synes det er veldig fint at kirka har fokus på Pride, sier Emma. -Kjekt å høre historier om at noen har fått det bedre, sa Linea etter å ha hørt Hellerdal sin preken.