Stor kreativitet og mange muligheter!

Fikk du ikke med deg den flotte reportasjen som TV -Haugaland hadde 15. desember? Den viser bredden av tilbud som Den norske kirke tilbyr for at flest mulig skal få del i julens budskap i 2021.

Ikke bare adgangsbegrensning og påmelding

I år må du melde deg på til ordinær gudstjeneste og det er svært begrenset med plass. Faktisk ble plassene som ble lagt ut revet bort i løpet av veldig kort tid. Heldigvis har vi kreative mennesker blant våre ansatte. Det gjør at du som er innstilt på en annerledes julefeiring kan finne et tilbud som også kan passe deg.

Ønsker du å være fysisk deltaker i en gudstjeneste i år, så er siste mulighet utegudstjeneste i Udland. Her er det også påmelding, så vær rask om du vil melde deg på. Det kan du gjøre her.

Ellers er det julevandring i Rossabø kirke som blir alternativet. Her er det heller ikke krav til påmelding. Les mer på våre nettsider

Julen er også digital

Førstkommende søndag er det TV-overført gudstjeneste fra Vår Frelsers på TV-Haugaland. I samarbeid med TV-Haugaland så vil det også bli TV-overførte gudstjenester fra Åkra kirke både julaften og 1. juledag.

Hjelp oss å hjelpe

Offeret som tas opp i kirken på julaften går normalt hvert år til Kirkens Nødhjelp. I år er det å forvente at vi vil ende opp  med å sende langt mindre enn tidligere år. Dersom du ønsker å gi en julehilse til mennesker i nød gjennom å støtte kirkens Nødhjelp også i år, så kan du gjøre det her.