Livet i kirka.

Jeg sitter her er litt nervøs, jeg hører denne fine lyden som kommer fra kirkerommet og de to personen som snakker på kjøkkenet. Dette er min første dag på tirsdagsmøte og etter skoletid hos skåre menighet.

Jeg har fått hilst på Kristiane hun er en veldig ung kvinne som var veldig hyggelig å snakke med, idag skal jeg få lov til å være med på både tirsdagsmøte og etter skole tid sammen med henne. Jeg venter spent på de besøkende folka.

Bjørg er også en ansatt jeg ble kjent med som introduserte meg til planen i dag. Det høres ut som dagen idag kommer til å gå veldig fort siden det er så mange aktiviteter og ting som kommer til å skje idag.

Senere skal vi inn på et kirkerom der det kommer til å skje noe så skal vi gå tilbake fordi da skal vi spise. Da vi har spist mat så er det etter skole tid der elever fra første til fjerde klasse kommer på besøk. Senere etter det tror jeg ikke det blir å skje så mye. Jeg gleder meg til å se hvordan denne dagen kommer til å bli

Hørte nettopp velkommen komme fra inngangen, det høres ut som en gutt som heter Isak som har kommet på besøk sammen med foreldrene sine. Isak var en veldig engasjert unge som sprang rett forbi de ansatte for å leke med lekne som lå strødd rundt.

Jeg kom nettopp inn til kirke rommet. Her sitter de andre vokse sammen med barna sine som har fått seg noen instrumenter de kunne spille med. Her synger de voksne mens barna spiller på instrumentene de valgte. Når sangen var ferdig la de fra seg instrumentene i en kasse. Etter den første sangen ble jeg introdusert til de andre foreldrene og barna som var her. Etter det sang vi og danset til forskjellige sanger. Dette var danser som ga oss energi og noen danser gikk bare fortere og fortere. Helt til slutt hadde vi lystenning der vi tente lys for oss selv og andre. jeg ikke hvorfor jeg var så nervøs fordi dette var jo bare koselig.

Nå er det på tide med litt mat, etter en liten varm økt i kirke rommet med dansing er det nå på tide med påfyll. Alle voksne, ansatte, barn og besøkende satt sammen på ett bord og spiste sammen. Når vi ble ferdig med å spise satt vi oss på gulvet, takket for maten og sa hade til de besøkende.

Jørgen Rasmussen har skrevet denne artikkelenElev ved Lundeneset vgs med praksisplass i Folk og kirke/Skåre menighet