Fortsatt lov å ha 50 personer i begravelser

Frem til 18 januar er det ikke lov å ha mer enn 10 deltakere på arrangementer innendørs. Det betyr at det ikke vil bli avholdt ordinære gudstjenester i kirkene. Det vil heller ikke bli gjennomført barne -og ungdomsarbeid eller konfirmasjonsundervisning.

Vi samles der vi kan.

Vi vil forsøke å gjennomføre små enkeltsamlinger eller seremonier med inntil ti deltakere. Dette kan være dåpsgudstjenester, vielser og lignende.

Begravelser er unntaket.

I begravelser er det lov å ha 50 deltagere. Dette forutsetter at det er 1 meter avstand. Dersom det skal være felles sang i begravelsen er det krav til 2 meter avstand mellom hver kohortI kirkene er det best plass. Derfor oppmuntrer vi til å gjennomføre flest mulig av seremoniene i kirkene slik at flest mulig kan delta.