Folk og kirke i din postkasse!

Før helgen kom det ut en ny utgave av papirmagasinet Folk og kirke. Vi håper du har fått dette i din postkasse.

Ny distributør.

Tidligere har vi hatt forskjellige ombærere av bladet. Først frivillige i menighetene, disse sluttet da bladet gikk fra fire til 2 utgaver i året. I julen 2020 hadde vi en ny distributør som dessverre ikke fungerte på langt nær så bra som den burde og mange gikk dessverre glipp av bladet på grunn av dette. Denne gangen har vi benyttet oss av posten, og så langt ser det ut til at dette har gått veldig bra.

Folk og kirke er «offentlig informasjon»

På samme måte som utsendelser fra politiske partier, det offentlige og lag og foreninger så regnes menighetsblader som «offentlig informasjon» og ikke reklame. Det betyr at det leveres ut til ALLE – også de som har klistremerke der de reserverer seg mot reklame. Vi vet at enkelte ikke ønsker verken menighetsblader eller politisk informasjon, men det er vanskelig for både oss og partiene å unngå at også disse får utsendelsene. Vi prøvde tidligere å føre lister over de som ikke ønsket bladet – men det kan vi ikke lenger.

Har du ikke fått bladet?

Denne distribusjonen ser ut til å ha gått veldig bra. «Postmannen» har gjort jobben sin veldig bra så langt vi har registrert. Men selv om posten stort sett kommer frem kan det også her skje feil – så har du ikke fått bladet, men ønsker å lese det så finner du de her.

Konfirmantleirene

I bladet står det om de forskjellige konfirmantleirene som er arrangert i år. Disse artiklene har QR-kode i bladet, men ønsker du å se dem så ligger de nede på denne siden.

Prosjektcamp leirem

Fredtun leiren