Vår Frelsers menighet feiret samenes dag.

På lørdag var det Samenes dag i Norge, det markerte Vår Frelsers menighet ved å ha en utegudstjeneste utenfor Vår Frelsers menighetshus.

Dette er andre gang Vår Frelsers menighet markerer Samenes dag i en gudstjeneste. I fjor ble den holdt som en kveldsgudstjeneste inne i kirken, i år ble den holdt ute på grunn av korona, men de som deltok fikk likevel oppleve en fin gudstjeneste.

Gudstjenesten ble ledet av Prost Rune Steensnæs Engedal. I tillegg til soknediakon Annlaug Halvorsen Engmark og kantor Goos ten Napel fra menigheten deltok Rita Leinan og Eirik Høie Mortensen fra den lokale Samiske forening.

Gudstjenesten ble holdt både på norsk og samisk. Postludium ble spilt i fra klokkespillet i Vår Frelsers kirke og det ble servert kakao både før og etter gudstjenesten.