Mange jobbmuligheter i kirken

Kirken har alltid behov flere engasjerte medarbeidere, derfor stilte flere av kirkens ansatte opp på årets yrkesmesse i håp om å møte noen av sine fremtidige kolleger. Mange, både voksne og ungdommer, vet ikke at det finnes mange jobbmuligheter i kirken.

Årets viktigste møte mellom elever og næringsliv.

På Yrkesmessen får ca. 2500 elever muligheten til å møte ca 60 utstillerbedrifter fra hele Haugesundregionen. Yrkesmessen ønsker å vise elevene bredden i vårt lokale næringsliv, og har samlet utstillerne fra 10 ulike bransjeverdener. Deriblant Den norske kirke.

Variert arbeidshverdag.

Arbeidshverdagen i kirke og menighet er full av kontraster. Den kan være rolig, hektisk, utfordrende, trygg, spennende og innholdsrik. Selv om arbeidsdagene er forskjellig er det en ting som er likt: i kirken får du møte og bety noe for mennesker når livet butter, når livet smiler og når hverdagen rår. Ingen dager er like, men du vil alltid ha mulighet til å være et medmenneske og dele det kristne håpet og troen på Jesus.

De fleste kjenner nok til at kirken har prester, diakoner, kantorer og kateketer. Såkalte vigslede yrker. Men det er mange jobbmuligheter i kirken. Her erdet et stort mangfold av yrker og ansatte. I kirken finner du også medarbeidere som jobber med administrasjon, økonomi, bygg og vedlikehold.

Du kan lese mer om hvilke jobber som finnes i kirken på www.jobbikirken.no

Bilde av standen
Folk fra hele distriktet

På standen var det ansatte fra både Haugesund, Karmøy og Tysvær, det var også representanter far bispedømmet.

Nå håper vi bare at det en noen av ungdommene som fikk øynene opp for mulighetene i den norske kirke.

Bilde av konkurranse skjema