Kurs i hjerte og lunge redning for ansatte i kirken

bilde av ansatte som øver på førstehjelp

Før sommeren skal alle ansatte i menighetene og på felleskontoret ha kurs i hjerte og lunge redning. Kunnskap om førstehjelp og HLR er er noe alle bør ha, men særlig de som omgås mange mennesker.

Alle typer mennesker i alle typer situasjoner

I kirkene kommer det alle typer mennesker i mange forskjellige situasjoner. Vi tenker kanskje på eldre mennesker i slike sammenhenger med det er også yngre mennesker som blir akutt syke, og de omgås vi i kirken dagleig

Kunnskap redder liv

I kirkene i haugesund henger det hjertestartere. Dette er et utrolig bra hjelpemiddel om noen skulle å hjerteproblemer i eller rundt kirkene. Men med grunnleggende HLR og kunnskap om hvordan de brukes gjør er det enda større mulighet for å redde liv.

Har du vurdert kurs i hjerte og lunge redning?

Bruk 113 appen

Et tips som ble gitt av instruktør Sigbjørn Tjelle, var å laste ned 113 appen på telefonen. Den viser AMK nøyaktig hvor vi er og den kan brukes til å snakke med AMK. Da har man noen som kan veilede og hjelpe helt til ambulansen kommer.

113 appen kan lastes ned og brukes av alle mobiltyper