Sommeren er her!

På søndag var det ingen tvil, nå kan vi endelig si at sommeren er her! I to av menighetene i Haugesund utnyttet de dette skikkelig.

Menighetsfest og sommeravslutning

Det er jo sånn at når sommeren er her, så avsluttes de fleste av de faste aktivitetene. I Udland var det avslutning for både Søndagsskole, Kor og lek. Søndagsskoleavslutningen falt sammen med at mange prester i Haugesund var på studietur. Da tok Søndagsskolen ansvar og sto for gudstjenesten. Dermed var det duket for en litt annerledes gudstjeneste, med blant annet loddtrekning, bønnevandring og dukketeater som preken! Etterpå var det menighetsfest med hoppeslott og gratis pølser, hamburgere og is utenfor kirken.

Utegudstjeneste for små og store i Rossabø

Barn fra Mini/Maxi gospel deltok på gudstjenesten

Rossabø markerte også at sommeren er her. De tok hele gudstjenesten ute i kirketrappene! Der var det blant annet sang av barn fra Mini/Maxi gospel. Etterpå var det kirkekaffe med kiosk og ikke minst vannrutsjebane! En kjempekoselig start på søndagen for både unge og gamle.

Både små og stor koste seg i solen utenfor Rossabø kirke.

Når sommeren er her

Nå får vi høre at dette været kommer til å fortsette en stund fremover. Da er det viktig å huske at både stranden og grillen i hagen er der hele dagen, men gudstjenesten er der bare fra 11-12, så det er ingen grunn til å ikke komme!