Slik blir kirkejulen i 2021 i Haugesund

Endring er ikke den nye normalen, endring er normalen

Vi var veldig optimistiske. Først trodde vi at det ble en vanlig jul, med fulle kirker og sang av blant annet «Deilig er jorden». Vi så for oss at kirketaket skulle lette, men så ble det innskrenkninger. Menigheter og prester kastet seg rundt og lagde et helt nytt opplegg, og det var et bra opplegg. Menighetene la til noen ekstra gudstjenester og vips – så var vi tilbake på sporet. Vi så at vi faktisk kunne greie å få plass til nesten like mange som i 2019! Så kom smitten igjen, og med den nok en runde med begrensninger.

Hva gjelder nå?

Nå er det maksimalt 50 på hver gudstjeneste, og det blir påmelding som i fjor. I tillegg må vi registrere hvor hver enkelt sitter. For deg som får billett(er) er det viktig at du ser til at alle du har med i følget registrerer seg med navn, og at de setter seg der hvor de får anvist plass. Munnbind skal brukes under hele seremonien.

Liste over gudstjenestene på Julaften 2021, med lenker til påmelding finner du lenger nede i artikkelen.

Er det fortsatt ledige billetter?

Det skjer stadig endringer. Folk melder at de er syke og at de ikke skal ha billetter likevel. Det kan derfor være lurt å følge med på www.skjerikirken.no med jevne mellomrom. Der kan det fortsatt bli gjort billetter tilgjengelig.

Gudstjeneste på TV-Haugaland

For de som ikke har fått plass i kirken kan TV-Haugaland være et godt alternativ. Lokalt-tv vil sende både julegudstjenesten på Julaften kl. 16.00 og gudstjenesten 1 juledag kl. 12.00. Les mer om dette her.

Rossabø menighet

24. desember, kl. 14.30-16.30: Kirkevandring med juleevangeliet, julemusikk og muligheter for å tenne lys.

Det kan være maksimalt 20 inne om gangen. Nye slippes inn etterhvert som folk kommer ut. Det blir ikke påmeldinger, men registrering i døren. Du oppfordres til å ta med navn og telefonnummer på en lapp for å lette på registreringen.

1 juledag kl. 12.00 – påmelding her

Skåre menighet

I Skåre menighet blir det totalt 4 gudstjenester fordelt på både Udland og Skåre kirker.

Udland kl.13.00 – påmelding her

Udland kl. 14.30 – Påmelding her

Udland kl 16.00 – Påmelding her

Skåre kirke kl. 16.15 – påmelding her