Nine Lessons and Carols på tv og i kirken

På søndag 20 desember er det 4. søndag i advent. Da fortsetter Vår Frelses kirke tradisjonen med sanggudstjenesten «Nine Lessons and Carols».

Dette er en tradisjonell gudstjenestelig måte å feire Jesu fødsel på, rett i forkant av julehøytiden. «Nine Lessons and Carols» ble første gang gjennomført, i Cornwall i England i 1880, altså for 140 år siden. I Haugesund har det vært i over 10 år

Historien om menneskets fall, løftene om Messias og historien om Jesu fødsel fortelles ved 9 lesninger. Advents- og julesanger, og musikkinnslag, kommer inni mellom lesningene som kommentar til det som leses og til ettertanke.

Her kan du oppleve en fin stund her i kirken, der vi samler oss om de lange historielinjene og fine sanger som setter oss på sporet inn mot julehøytiden. Kan du ikke komme til kirken så kan du se den på TV-H.

Det er påmelding for de som ønsker å besøke gudstjenesten. Du kan melde deg på her.